
Αυτό το στάδιο του εκστατικού μαγέματος μπορεί να συγκριθεί με
τις ιδέες μεγαλείου, όπως ακριβώς το επόμενο στάδιο (η λαχτάρα δηλαδή για τον
εαυτό του η οποία τον αναλώνει) μπορεί να συγκριθεί με την κατάθλιψη. Ο Νάρκισσος
δεν ήθελε να είναι τίποτε άλλο παρά ο ωραίος νέος, αρνιόταν εντελώς τον αληθινό
του εαυτό. Προσπαθώντας να συνενωθεί με την ωραία εικόνα του, εγκαταλείπει τον
εαυτό του, -στο θάνατο, ή στη μεταμόρφωσή του σε ένα λουλούδι. Ο θάνατος αυτός
είναι η λογική συνέπεια της καθήλωσής μας στον ψευδή εαυτό. Δεν είναι μόνο τα
ωραία, τα καλά και τα ευχάριστα συναισθήματα που μας κάνουν πραγματικά
ζωντανούς, που προσδίδουν βάθος στην ύπαρξή μας και μας οδηγούν στην ουσιαστική
κατανόηση του εαυτού μας.

Ο Νάρκισσος ερωτεύτηκε την εξιδανικευμένη εικόνα του, αλλά δεν
μπορούσε να αγαπήσει πραγματικά τον εαυτό του. Αυτό δεν μπορεί να το κάνει ούτε
ο Νάρκισσος με τις ιδέες μεγαλείου ούτε ο Νάρκισσος που έχει κατάθλιψη. Ο
ενθουσιασμός για τον ψευδή εαυτό του καθιστά αδύνατη όχι μόνο την αγάπη του για
τους άλλους, αλλά, παρά τα φαινόμενα και την αγάπη του για το μοναδικό άτομο
του οποίου τη φροντίδα του έχουν εμπιστευτεί πλήρως: τον ίδιο του τον εαυτό».
Απόσπασμα από το βιβλίο:
Miller, Alice. (2010). Οι φυλακές της παιδικής μας ηλικίας. Αθήνα: Ροές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου