Η επίδραση των σκυλιών στα παιδιά με αυτισμό

Επίσης, ο σκύλος μπορεί να βοηθήσει το παιδί με αυτισμό ώστε να ηρεμεί όταν κλαίει
ή εμφανίζει αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές, παραμένοντας δίπλα του και
περιμένοντας το παιδί να ηρεμήσει. Ακόμη, μπορεί ο σκύλος να είναι μια
συντροφιά για το παιδί με αυτισμό ώστε να μην μένει μόνο του, καθώς η απουσία
διαπροσωπικών σχέσεων, κυρίως με συνομηλίκους, αποτελεί ένα βασικό
χαρακτηριστικό του αυτισμού. Στις βόλτες του παιδιού ο σκύλος μπορεί να
αποτελέσει ένα είδος ασφάλειας, συμβάλλοντας στην ηρεμία του παιδιού.

Θεραπευτική ιππασία

Τα παιδιά εκτός από την ιππασία
συμμετέχουν και στη διαδικασία φροντίδας του αλόγου, που τα δίνει την ευκαιρία
να αναπτύξουν συναισθηματικούς δεσμούς με το άλογο.
Στα παιδιά με αυτισμό έχει βρεθεί
ότι οι επιδράσεις της ιππασίας είναι εμφανείς στην κοινωνική λειτουργικότητα,
καθώς εμφανίζουν αυξημένη αισθητηριακή αναζήτηση και ευαισθησία, κοινωνική
κινητοποίηση και μείωση της διάσπασης προσοχής. Το παιδί μαθαίνει να υπακούει σε
κανόνες, να δίνει εντολές στο άλογο, σε περίπτωση που έχει κατακτήσει το λόγο,
αλλά και να εμπλέκεται ενεργητικά στην προετοιμασία και τη διαδικασία της
ιππασίας (Bass et al., 2009). Σε μια έρευνα των Ajzenman et al. (2013) βρέθηκαν οι
θετικές επιδράσεις της ιππασίας στα παιδιά με αυτισμό όσον αφορά τον τομέα των
κοινωνικών αλληλεπιδράσεων, τη συμμετοχή στην αυτοφροντίδα ενώ αποτελεί ένα
τρόπο ψυχαγωγίας με χαμηλές απαιτήσεις για το παιδί. Τα οφέλη για το παιδί
είναι κοινωνικά, ψυχολογικά και μαθησιακά, συμβάλλοντας σε βελτίωση της
συμπεριφοράς του παιδιού και των δυσκολιών που εμφανίζει.
Βιβλιογραφία
Ajzenman,
H.F., Standeven, J.W., & Shurtleff, T.L. (2013). Effect of hippotherapy on
motor control, adaptive behaviors, and participation in children with autism
spectrum disorder: A pilot study. American
Journal of Occupational Therapy, 67 (6), 653- 663.
Bass,
M.M., Duchowny, C.A., & Llabre, M.M. (2009). The effect of therapeutic horseback
riding on social functioning in children with autism. Journal of Autism Developmental Disorders, 39, 1261- 1267.
Porthmann,
A., Ettrich, C., & Prothmann, S. (2009). Preference for, and responsiveness
to, people, dogs and objects in children with autism. Anthrozoos: A Multidisciplinary Journal of the Interactions of People & Animals, 22 (2), 161-171.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου