Από την ηλικία των 7 μέχρι την ηλικία των 12 περίπου ετών, το
παιδί διανύει τη σχολική του περίοδο, όπου αρχίζει να στρέφεται στους
συνομηλίκους του, κυρίως σε άτομα του ίδιου με αυτό φύλου. Μέσα από τη
συμμετοχή σε ομάδες και μέσα από την εκμάθηση των κανονισμών της ομάδας το
παιδί μαθαίνει να ρυθμίζει τις κοινωνικές του σχέσεις, χωρίς να απαιτείται η
παρέμβαση του ενήλικα. Ο χρόνος που τα παιδιά περνούν με τους συνομηλίκους τους
συμβάλλει στον καθορισμό της αντίληψης της έννοιας του εαυτού. Η βασική
αυτοαντίληψη προέρχεται από τη συγχώνευση του σωματικού και του νοητικού, ενώ
στη συνέχεια παρεμβαίνει και ο κοινωνικός τομέας.
Η κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών οφείλεται κυρίως στην
καθοδήγηση των ενηλίκων. Οι ενήλικες μεταδίδουν στα παιδιά συμπεριφορές,
στάσεις και πεποιθήσεις, ενώ ενισχύουν ή τιμωρούν τις συμπεριφορές των παιδιών.
Οι ενήλικες είναι αυτοί που επιλέγουν τα πλαίσια μέσα στα οποία το παιδί θα
μάθει κάποιες συμπεριφορές, να μάθει τις κοινωνικές κατηγορίες και θα
αποκτήσεις γνώσεις και κανόνες συμπεριφοράς που εξαρτώνται από το εκάστοτε
πολιτισμικό πλαίσιο.
HAYES, NICKY. (1998). Εισαγωγή στην Ψυχολογία (Τόμ. Β’). (Επιμ. Α. Κωσταρίδου- Ευκλείδη).
Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου