Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2018

Θεραπεία των Εξαρτημένων από την Αγάπη


Τα τέσσερα βήματα που θα πρέπει να δουλευτούν για την αντιμετώπιση της εξάρτησης:


1. Αρχίστε να αντιμετωπίζετε κάθε εμφανή εξάρτηση έξω από τη συνεθιστική σχέση. 

2. Απαγκιστρωθείτε από το εξαρτητικό μέρος της σχέσης. 

3. Μπείτε σε θεραπεία, αν χρειαστεί, για να μπορέσετε να απαλλαγείτε από αποθηκευμένα συναισθήματα παιδικής κακοποίησης. Ελάχιστοι άνθρωποι μπορούν να συμφιλιωθούν με παιδικά συναισθήματα εγκατάλειψης ή συγχώνευσης μόνοι τους. 

4. Δουλέψτε τα υπόγεια συμπτώματα της συνεξάρτησης. 

Κλείνοντας τη σχέση

Η απομάκρυνση από τα εξαρτητικά δομικά στοιχεία μιας σχέσης σημαίνει ότι δεν πρέπει να προσπαθήσετε να έχετε οποιοδήποτε είδος έντονης σχέσης με τον σύντροφό σας. Φερθείτε μεταξύ σας με έναν ευχάριστο τρόπο και συνεχίστε τη δουλειά σας. Κρατήστε την απολύτως απαραίτητη αλληλεπίδραση στους επιτρεπόμενους τομείς, αλλά ως εκεί.   



Πέντε παράλληλες διαδικασίες στη θεραπεία από τη συν-εθιστική σχέση

1. Μεγαλώνοντας:
Αυτή η διαδικασία προϋποθέτει να έρθετε αντιμέτωποι με τα πέντε κύρια συμπτώματα της νόσου και να αρχίσετε μια θεραπευτική διαδικασία από αυτά. Συμπεριλαμβάνει το να μάθετε να έχετε αυτοεκτίμηση, όρια, αίσθηση και φροντίδα του εαυτού σας, μετριοπάθεια. 

2. Αντιμετωπίζοντας την πραγματικότητα
Αυτή η διαδικασία ξεκινά μόλις αρχίσετε να αντιμετωπίζετε και να θεραπεύετε το τρίτο κύριο σύμπτωμα, τη δυσκολία να αναγνωρίσετε την πραγματικότητά σας. Η αντιμετώπιση της πραγματικότητας προϋποθέτει να δείτε ποιος είστε εσείς και ποιοι είναι οι άλλοι. Δε θα σας πρότεινα να μπείτε ξανά σε μια σχέση τώρα, αυτό το κομμάτι της διαδικασίας μπορεί να σημαίνει να δείτε τον σύντροφό σας και να πείτε: «Δεν κάθομαι άλλο εγώ εδώ πέρα».

3. Θρηνώντας απώλειες
Έχετε συναισθήματα για όσα χάσατε στην παιδική σας ηλικία και για όσα σας κόστισε η συνεξάρτηση στην ενήλικη ζωή και χρειάζεται να θρηνήσετε.

4. Μαθαίνοντας να φροντίζετε τον εαυτό σας
Αυτό το στάδιο αρχίζει μόλις αρχίσετε να δουλεύετε το τέταρτο κύριο σύμπτωμα, τη δυσκολία να καλύψετε τις ανάγκες και τις επιθυμίες σας. Αυτή η διαδικασία προϋποθέτει να μάθετε να επιβεβαιώνετε τον εαυτό σας, να τον φροντίζετε και να τον περιορίζετε χωρίς να τον εξευτελίζετε. 

5. Μαθαίνοντας να συγχωρείτε
Η συγχώρεση προϋποθέτει να εγκαταλείψετε την επιθυμία να τιμωρήσετε τους κακοποιητικούς ανθρώπους στη ζωή σας. Αυτή η πέμπτη διαδικασία περιλαμβάνει και το να συγχωρήσετε τόσο τον εαυτό σας για το κόστος της διαταραχής όσο και τους γονείς σας για όσα συνέβησαν. Κάποιες φορές η κακοποίηση είναι τόσο τρομερή, ώστε το θέμα της συγχώρεσης δεν πρέπει να τεθεί αν δεν το αναφέρει το ίδιο το θύμα.  
(σ. 170-172)


Pia Mellody "Αρρωστημένη αγάπη: Όχι πια!". Αθήνα: Εκδόσεις Φυτράκη, σελ.
125-172.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου