Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018

Γράμμα 43: Όλοι έχουμε μια τραγική ιστορία…


Όλοι έχουμε κι από μια τραγική ιστορία.

Τη συνθέτουν όλα τα «φρικτά» γεγονότα που μας έτυχε να ζήσουμε, προσεκτικά τακτοποιημένα, μεγεθυμένα και αρχειοθετημένα έτσι ώστε να δικαιολογούν τις χειρότερες ανεπάρκειές μας.

Έχω ακούσει και δουλέψει πάνω σε εκατοντάδες τραγικές ιστορίες, εκ των οποίων η πρώτη, φυσικά, ήταν η δική μου. Η προσωπική μου τραγική ιστορία.

Ακόμα κι αν μου έχουν συμβεί όλα όσα διηγούμαι- κι ακόμα περισσότερα- είμαι πάντα εδώ: είμαι όλα αυτά που είμαι κι έχω όλα αυτά που έχω. Και προσοχή! Αυτό το διαφορετικό αποτέλεσμα δεν οφείλεται στο ότι υπήρξαν άλλα, μη τραγικά στοιχεία. Αυτό το αποτέλεσμα είναι απόρροια αυτών ακριβώς των βιωμάτων τα οποία μόλις διηγήθηκα. Κατά κάποιον τρόπο, αυτή η τραγική ιστορία πέτυχε να με κάνει ότι είμαι σήμερα.

Αυτή η τραγική ιστορία ούτε ολόκληρη είναι ούτε και τόσο τραγική όσο δείχνει εκ πρώτης όψεως.

Και ποια είναι τότε η άλλη όψη της ιστορίας;

Η άλλη όψη είναι αυτή που εμένα μ’ αρέσει να αποκαλώ τα πλεονεκτήματά μου.  

 

Αφήγηση από το βιβλίο του Χόρχε Μπουκάι, Γράμματα στην Κλαούντια (2015), Αθήνα: Opera, σελ. 203-208. 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου