Τρίτη 1 Μαΐου 2018

Η παγίδα της υποταγής




«Πάντα γίνεται το δικό σου»
Το ερωτηματολόγιο της υποταγής:

1. Αφήνω τους άλλους ανθρώπους να με ελέγχουν.
2. Φοβάμαι πως, αν δεν ενδώσω στις επιθυμίες των άλλων ανθρώπων, θα μου αντεπιτεθούν, θα θυμώσουν ή θα με απορρίψουν.
3. Νιώθω πως οι μεγαλύτερες αποφάσεις της ζωής μου δεν ήταν πραγματικά δικές μου.
4. Δυσκολεύομαι να απαιτήσω από τους άλλους ανθρώπους να σεβαστούν τα δικαιώματά μου.
5. Νιώθω μεγάλο άγχος προκειμένου να ευχαριστήσω τους ανθρώπους και να κερδίσω της επιδοκιμασία τους.
6. Συγκρατούμαι όσο πιο πολύ μπορώ για να αποφύγω τις μεγάλες συγκρούσεις.
7. Δίνω περισσότερα στους άλλους από ότι μου ανταποδίδουν εκείνοι.
8. Βιώνω έντονα τον πόνο των άλλων ανθρώπων, για αυτό συνήθως καταλήγω να φροντίζω τους ανθρώπους με τους οποίους είμαι δεμένος.
9. Νιώθω ένοχος όταν δίνω προτεραιότητα στον εαυτό μου.
10. Είμαι καλός άνθρωπος γιατί ενδιαφέρομαι περισσότερο για τους άλλους παρά για τον εαυτό μου.



Young, J.E. & Klosko, J.S. (2011). Ανακαλύπτοντας ξανά τη ζωή σας. Εκδόσεις Πατάκη, σελ. 374-419. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου