Βίντεο από το βιβλίο του Άντλερ "Το νόημα της ζωής"
«Οι καλομαθημένοι άνθρωποι δεν έχουν καλή φήμη. Δεν την είχαν ποτέ. Οι γονείς δε θέλουν να κατηγορηθούν πώς καλομαθαίνουν τα παιδιά τους. Κάθε καλομαθημένο άτομο αρνείται να θεωρηθεί σαν τέτοιο. Διαρκώς προσκρούομε σε αμφιβολία για το τι πρέπει να εννοήσουμε με την καλομάθηση. Αλλά σαν με διαίσθηση την αισθάνεται καθένας σαν βάρος και εμπόδιο της σωστής εξέλιξης.
Παρ’ όλα αυτά ο καθένας θέλει να είναι αντικείμενο τρυφερότητας. Μερικοί ιδιαίτερα πολύ. Πολλές μητέρες δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς παρά να καλομαθαίνουν τα παιδιά τους. Ευτυχώς που αρκετά παιδιά αντιστέκονται και έτσι η ζημιά είναι λιγότερη. Αυτό όμως περικλείει και κινδύνους. Γιατί όταν ένα παιδί αντιστέκεται στην καλομάθηση, υπερβάλλει συνήθως στην αντίστασή του και τη μεταβιβάζει και σε καταστάσεις όπου η φιλική βοήθεια από τους άλλους θα ήταν εντελώς λογική. Όταν η καλομάθηση πάρει αργότερα σταθερή θέση στη ζωή και δε συνδέεται όπως τόσο συχνά σε τέτοιες περιπτώσεις με φίμωση της ελεύθερης βούλησης, μπορεί να γίνει μερικές φορές βαρετή και στον καλομαθημένο. Αλλά από αυτό δεν αλλάζει πια ο τρόπος ζωής του που τον έχει αποκτήσει στην παιδική ηλικία» (σελ. 62).
«Ο σκοπός της ανθρώπινης ψυχής είναι υπερνίκηση, τελειότητα, ασφάλεια, υπεροχή» (σελ. 62).
Adler, A. (1974). Το νόημα της ζωής. Αθήνα: Επίκουρος.
Κουραβάνας Νικόλαος- Παπαδοπούλου Ελένη, Ψυχολόγος, MSc.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου