Προτάσεις παιγνιοθεραπείας για τη διαχείριση των συναισθημάτων
Ένα βιβλίο με ιστορίες που στηρίζονται σε πραγματικές διηγήσεις των παιδιών κατά τη διάρκεια της παιγνιοθεραπείας, που αποτελεί μια θεραπευτική παρέμβαση που βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν τα συναισθήματά τους μέσα από το παιχνίδι.
Φόβος- ντροπή- ζήλια- θυμός- σχολική φοβία- τελειομανία- διαφορετικότητα- αγάπη- ευτυχία- αλλαγή δασκάλου- σιωπή- φιλία- αδελφικές σχέσεις- διαζύγιο- καλοκαίρι χωρίς διακοπές…
«Πόσο τρομακτικό είναι το σκοτάδι ή το νερό;
Τι είναι καλύτερο, να σε θαυμάζουν όλοι ή να σε αφήνουν στην ησυχία σου;
Γιατί διαφέρεις τόσο από τα αδέλφια ή τους φίλους σου;
Τι γίνεται όταν ο μπαμπάς και η μαμά χωρίζουν;
Πώς ξέρεις ότι είσαι ευτυχισμένος/η;»
«Διαβάζοντας τις αφηγήσεις και παίζοντας τα παιχνίδια που προτείνονται στο τέλος κάθε ιστορίας, το παιδί έχει τη δυνατότητα να επεξεργαστεί αυτό που αισθάνεται και να βρει τρόπους να το διαχειριστεί» (Από το οπισθόφυλλο).
Ένα από τα θέματα του βιβλίου:
«Ναι , είμαι σαν αόρατη…»
«Όταν η σιωπή γίνεται καταφύγιο
Υπάρχουν παιδιά που, όταν βρίσκονται σε ένα ανοίκειο περιβάλλον, επιλέγουν να μη μιλούν. Η σιωπή γίνεται το καταφύγιό τους, επειδή έτσι νιώθουν ‘αόρατα’. Δεν κοιτάζουν τον άλλο στα μάτια, δεν χαμογελούν, κοκκινίζουν εύκολα. Αποφεύγουν οποιαδήποτε μορφή επικοινωνίας. Η σιωπή δυσκολεύει πολύ την αλληλεπίδραση με τους συνομήλικούς τους αλλά και με τους ενήλικες. Οι γονείς πιστεύουν ότι αυτό είναι ένα ‘καπρίτσιο’ και ότι ‘θα περάσει’. Δεν είναι έτσι, όμως. Αιτία αυτής της συμπεριφοράς είναι ένα υπόρρητο άγχος. Είναι σημαντικό για το παιδί να μάθει να το διαχειρίζεται, ώστε να μην παγιωθεί η χαμηλή αυτοεικόνα του και να μην περιθωριοποιηθεί. Γονείς και δάσκαλοι οφείλουν να μην το πιέζουν και να σέβονται τον ρυθμό του. Να ενισχύουν διακριτικά την κοινωνικοποίησή του, να το ενθαρρύνουν και να το αποδέχονται» (σελ. 24).
Πηγή:
Κοντραφούρη, Α. (2023). Αυτό που αισθάνομαι. Προτάσεις παιγνιοθεραπείας για τη διαχείριση των συναισθημάτων. Αθήνα: Susaeta.
Κουραβάνας Νικόλαος & Παπαδοπούλου Ελένη, Ψυχολόγοι, MSc.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου